+36 30 971 5894
·
mokos.katalin.erd@gmail.com
+36 30 971 5894
·
mokos.katalin.erd@gmail.com

Mi köze a házmesternek a facilitációhoz?

Az október eleji facilitációs hét lázában égek, pörög a fejemben a workshopom koncepciója, kitalálom, módosítok, áthúzom, aztán megint kitalálom, módosítom, áthúzom …. és így tovább.

Emellett pedig szúrópróbaszerűen közvéleményt kutatok, meg-meg kérdezek embereket, hogy mit értenek facilitáció alatt – lássuk, mire számíthatok?

Minap egy újdonsült ismerősöm azt válaszolta, hogy „ÖÖÖ, valami facility menedzsment.. nem? házgondnok vagy valami…”

„Hát nem igazán, tudod ez olyan, mint a moderáció, workshop vezetés meg minden” magyaráztam. Hm, szóval van itt még hova fejlődni…. jól jön az a workshop 😊

Aztán tovább gondolkodtam, mi volna, ha mégis …

Mindig is imádtam az asszociációs gyakorlatokat, szívesen használom ezeket a munkám során is.  Szóval vegyünk egy ideális házmestert – egy olyan igazit, aki tényleg komolyan veszi a feladatot és a pozíciót 😊 – nézzük sorban, mit is csinál ő és hasonlítsuk össze a facilitátori szemlélettel:

  • gondoskodik arról, hogy az épület jó állapotban legyen (zárjon a kapu, és ne málljon le a vakolat) – biztosítja a teret, a biztonságot a csapatnak
  • ügyel arra, hogy minden működjön, lift, vízcsap stb. – figyel a folyamatra, megszünteti az elakadásokat
  • ha valami súrlódás van a lakók között, gyakran hozzá fordulnak először– javítja az együttműködést
  • lakógyűlést szervez – bevonással fokozza a döntések melletti elköteleződést
  • ellátja a lakókat jó tanácsokkal, pl. a legjobb iparosok elérhetőségével vagy azzal, hogyan kell használni a liftet – megoldási módszerekkel támogatja a csapatot

Egész jó kis eszmefuttatás kerekedett belőle, de azért ne érjétek be ennyivel. Ha tényleg meg szeretnétek tudni, hogy mit csinál egy facilitátor, gyertek el a Facilitációs hét programjaira.

Én meg gyorsan ráröpülök megint a workshopomra, találkozzunk a METU-n, október 9-én, 17:00 órakor!