Az október eleji facilitációs hét lázában égek, pörög a fejemben a workshopom koncepciója, kitalálom, módosítok, áthúzom, aztán megint kitalálom, módosítom, áthúzom …. és így tovább.
Emellett pedig szúrópróbaszerűen közvéleményt kutatok, meg-meg kérdezek embereket, hogy mit értenek facilitáció alatt – lássuk, mire számíthatok?
Minap egy újdonsült ismerősöm azt válaszolta, hogy „ÖÖÖ, valami facility menedzsment.. nem? házgondnok vagy valami…”
„Hát nem igazán, tudod ez olyan, mint a moderáció, workshop vezetés meg minden” magyaráztam. Hm, szóval van itt még hova fejlődni…. jól jön az a workshop 😊
Aztán tovább gondolkodtam, mi volna, ha mégis …
Mindig is imádtam az asszociációs gyakorlatokat, szívesen használom ezeket a munkám során is. Szóval vegyünk egy ideális házmestert – egy olyan igazit, aki tényleg komolyan veszi a feladatot és a pozíciót 😊 – nézzük sorban, mit is csinál ő és hasonlítsuk össze a facilitátori szemlélettel:
- gondoskodik arról, hogy az épület jó állapotban legyen (zárjon a kapu, és ne málljon le a vakolat) – biztosítja a teret, a biztonságot a csapatnak
- ügyel arra, hogy minden működjön, lift, vízcsap stb. – figyel a folyamatra, megszünteti az elakadásokat
- ha valami súrlódás van a lakók között, gyakran hozzá fordulnak először– javítja az együttműködést
- lakógyűlést szervez – bevonással fokozza a döntések melletti elköteleződést
- ellátja a lakókat jó tanácsokkal, pl. a legjobb iparosok elérhetőségével vagy azzal, hogyan kell használni a liftet – megoldási módszerekkel támogatja a csapatot
Egész jó kis eszmefuttatás kerekedett belőle, de azért ne érjétek be ennyivel. Ha tényleg meg szeretnétek tudni, hogy mit csinál egy facilitátor, gyertek el a Facilitációs hét programjaira.
Én meg gyorsan ráröpülök megint a workshopomra, találkozzunk a METU-n, október 9-én, 17:00 órakor!